PODCASTY Radio Gdańsk
  • KATEGORIE
    • GOSPODARKA
    • HOBBY
    • INNE / ARCHIWUM
    • KULTURA
    • LUDZIE
    • NAUKA I ZDROWIE
    • PUBLICYSTYKA
    • REGION
    • REPORTAŻ I DOKUMENT
    • SPORT
  • SERIE
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
  • KATEGORIE
    • GOSPODARKA
    • HOBBY
    • INNE / ARCHIWUM
    • KULTURA
    • LUDZIE
    • NAUKA I ZDROWIE
    • PUBLICYSTYKA
    • REGION
    • REPORTAŻ I DOKUMENT
    • SPORT
  • SERIE
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
PODCASTY Radio Gdańsk
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
Memowo-afektywna kampania prezydencka. Według specjalistki, wszystko rozegrało się w internecie

Memowo-afektywna kampania prezydencka. Według specjalistki, wszystko rozegrało się w internecie

2025-06-05
w PUBLICYSTYKA
Odtwarzaj
Share on FacebookShare on Twitter

Nie w studiach telewizyjnych i radiowych ale w mediach społecznościowych rozegrała się kampania w wyborach prezydenckich – ocenia Gość Radia Gdańsk, dr Barbara Kijewska politolożka z Uniwersytetu Gdańskiego. Rozmawiał Kuba Kaługa.

Jak mówiła w Radiu Gdańsk doktor Barbara Kijewska z Uniwersytetu Gdańskiego zakończona kampania pod tym względem była szczególna.

– Toczyła się mocno w internecie i nie ma porównania w skali do kampanii z 2015, czy 2020 roku. Tu sięgnięto po wyrafinowane narzędzia oparte o technologię AI – oczywiście cyfrowe. Budowanie emocji to jeden z elementów komunikowania. Odbywało się ono jednak właśnie w sferze internetowej, która przede wszystkim jest taka memowo-afektywna. Krótkie, zwięzłe komunikaty celowane, by wybudzić emocje, by polaryzować, by dzielić – tłumaczyła.

Jak dodała specjalistka, przeciętny użytkownik telefonu komórkowego używa go przez 7 godzin dziennie.

Niedzielną drugą turę wyborów prezydenckich wygrał Karol Nawrocki z poparciem 10 milionów 606 tysięcy głosujących. Rafała Trzaskowskiego poparło o 369 tysięcy osób mniej.

Posłuchaj:

https://radiogdansk.pl/wp-content/uploads/2025/06/gosc-radia-gdansk-05062025.mp3

sk/aKa

Tagi: Barbara KijewskaGość Radia Gdańsk TLkampania wyborczaKuba Kaługamedia społecznościowewiadomości TLwybory prezydenckie 2025

© 2025 Radio Gdańsk

Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
  • Purchase JNews
  • Pre-sale Question
  • Support Forum
  • Back to Landing Page

© 2025 Radio Gdańsk

-
00:00
00:00

Kolejka odtwarzania

Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00