PODCASTY Radio Gdańsk
  • KATEGORIE
    • GOSPODARKA
    • HOBBY
    • INNE / ARCHIWUM
    • KULTURA
    • LUDZIE
    • NAUKA I ZDROWIE
    • PUBLICYSTYKA
    • REGION
    • REPORTAŻ I DOKUMENT
    • SPORT
  • SERIE
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
  • KATEGORIE
    • GOSPODARKA
    • HOBBY
    • INNE / ARCHIWUM
    • KULTURA
    • LUDZIE
    • NAUKA I ZDROWIE
    • PUBLICYSTYKA
    • REGION
    • REPORTAŻ I DOKUMENT
    • SPORT
  • SERIE
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
PODCASTY Radio Gdańsk
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
Quantum Lab – uczą komputer tego co czuje człowiek

Quantum Lab – uczą komputer tego co czuje człowiek

2015-09-09
w HOBBY
Share on FacebookShare on Twitter

Psycholog z Uniwersytetu SWPS Konrad Bocian uczy komputery rozpoznawania ludzkich emocji. Jego zdaniem w niedalekiej przyszłości maszyny będą „czuły” w jakim nastroju jest obsługujący je człowiek. Może nawet zastąpią psychologa w postawieniu diagnozy. – Kto wie czy nie będą lepsze od ludzi np. w wykrywaniu depresji – zastanawia się naukowiec.
Na razie w gdańskiej firmie Quantum Lab udało się stworzyć technologię służącą do badania zainteresowania reklamą. Co czujemy oglądając spot? Jak wpływa na nas przekaz? Okazuje się, że dobra reklamówka wywołuje w nas emocje i to najlepiej te pozytywne. Jeśli szczerze nas rozbawi, to z radością kupimy produkt zamieszczony na filmie, będziemy go pozytywnie kojarzyli. Po prostu pamiętamy to co nas poruszyło. Co więcej, takim przekazem będziemy się chcieli podzielić ze znajomymi w mediach społecznościowych.

Konrad Bocian w rozmowie z Włodkiem Raszkiewiczem. Fot.Radio Gdańsk

Zespół badawczy Quantum Lab to psycholog Uniwersytetu SWPS Konrad Bocian oraz inżynierowie Krzysztof Cywiński i Dariusz Kamowski. Dzięki grantowi z unijnego programu Horyzont 2020 zaprogramowali silnik Xpress Engine, który pozwala śledzić zmiany napięcia mięśni na twarzy człowieka. Komputer analizuje mimikę i podobno lepiej odpowiada na pytanie co ludzie czują niż oni sami. Pytani w ankiecie respondenci mają często problem z rozpoznaniem swoich emocji.  Maszyna jest w swoich spostrzeżeniach obiektywna. Człowiekowi czasami nie wypada przyznać się do swoich prawdziwych opinii.

Naukowcy przygotowali internetowy system ELLEN. Platforma przeznaczona jest dla firm badających rynek, agencji marketingowych oraz firm tworzących reklamy. Wystarczy żeby badana grupa odbiorców reklamy oglądnęła ją na domowym laptopie. System Xpress Engine analizuje jak się zachowywali w czasie tej emisji i odsyła do platformy ELLEN gotowe wyniki zainteresowania przekazem i odczuwanych podczas oglądania emocji. W ten sposób można zbadać, czy film który miał rozśmieszyć odbiorców jest rzeczywiście zabawny.

Posłuchaj rozmowy z Konradem Bocianem:

http://blogi/Raszkiewicz/herbata-quantumlab.mp3

Więcej informacji na stronie Quantum Lab Poland.

Włodzimierz Raszkiewicz
Tagi: naukapsychologiatechnologia

© 2025 Radio Gdańsk

Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
  • Purchase JNews
  • Pre-sale Question
  • Support Forum
  • Back to Landing Page

© 2025 Radio Gdańsk

-
00:00
00:00

Kolejka odtwarzania

Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00