PODCASTY Radio Gdańsk
  • KATEGORIE
    • GOSPODARKA
    • HOBBY
    • INNE / ARCHIWUM
    • KULTURA
    • LUDZIE
    • NAUKA I ZDROWIE
    • PUBLICYSTYKA
    • REGION
    • REPORTAŻ I DOKUMENT
    • SPORT
  • SERIE
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
  • KATEGORIE
    • GOSPODARKA
    • HOBBY
    • INNE / ARCHIWUM
    • KULTURA
    • LUDZIE
    • NAUKA I ZDROWIE
    • PUBLICYSTYKA
    • REGION
    • REPORTAŻ I DOKUMENT
    • SPORT
  • SERIE
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
PODCASTY Radio Gdańsk
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
Niższe ceny frachtów sposobem na obniżenie inflacji. „To sygnał, żeby budować więcej statków”

Niższe ceny frachtów sposobem na obniżenie inflacji. „To sygnał, żeby budować więcej statków”

2022-09-07
w GOSPODARKA
Odtwarzaj
Share on FacebookShare on Twitter

Rządy i organizacje spedytorów interweniują u armatorów, by ci obniżyli ceny frachtów, czyli transportu morskiego. Ma to być jeden ze sposobów na obniżenie inflacji na świecie. Kto i co może w tej sprawie zrobić? Na ten temat Iwona Wysocka rozmawiała z Markiem Theusem, prezesem MerCo oraz Grzegorzem Pellowskim, trójmiejskim piekarzem i mistrzem cukiernictwa.

– Parę lat temu wymyślono, że Chiny będą największą fabryką świata. O to oparty jest cały łańcuch logistyczny, który w tej chwili funkcjonuje. Chiny są też największym producentem kontenerów. W związku z tym dzisiaj niewydolność jednej firmy powoduje, że kontenerów produkuje się mniej. Cała historia z cenami frachtu rozbijała się de facto o brak dostępności do pustych kontenerów. Firmy, które potrzebowały produktu na cito, płaciły coraz wyższe stawki. Do nich zdążyli się przyzwyczaić ci, którzy zarządzają frachtem i niekoniecznie chcą podjąć rozmowy o obniżeniu cen – mówił Theus.

– Firm, które wożą kontenery, jest kilka. To sygnał, że można na tym robić ogromne pieniądze. Każda z tych firm zatrudnia analityków. Celem każdej firmy jest, żeby wycisnąć z tego, ile się da. Nałożyło się na to kilka zdarzeń, które sprzyjały temu, by ceny rosły. Mam na myśli okres koronawirusa i zakłócenia na Kanale Sueskim. Pozwolono na to, żeby to skupiło się w ręku kilku osób. Robią na tym świetny interes, nie ma żadnej alternatywy. To sygnał dla armatorów, żeby budować więcej statków. Wtedy jest nadzieja na to, by było możliwe obniżenie cen – podkreślał Pellowski.

https://radiogdansk.pl/wp-content/uploads/2022/09/LiP-07092022.mp3

ua

Tagi: Grzegorz PellowskiIwona WysockaLudzie i PieniądzeMarek Theuspublicystyka TL

© 2025 Radio Gdańsk

Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
  • Purchase JNews
  • Pre-sale Question
  • Support Forum
  • Back to Landing Page

© 2025 Radio Gdańsk

-
00:00
00:00

Kolejka odtwarzania

Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00