PODCASTY Radio Gdańsk
  • KATEGORIE
    • GOSPODARKA
    • HOBBY
    • INNE / ARCHIWUM
    • KULTURA
    • LUDZIE
    • NAUKA I ZDROWIE
    • PUBLICYSTYKA
    • REGION
    • REPORTAŻ I DOKUMENT
    • SPORT
  • SERIE
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
  • KATEGORIE
    • GOSPODARKA
    • HOBBY
    • INNE / ARCHIWUM
    • KULTURA
    • LUDZIE
    • NAUKA I ZDROWIE
    • PUBLICYSTYKA
    • REGION
    • REPORTAŻ I DOKUMENT
    • SPORT
  • SERIE
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
PODCASTY Radio Gdańsk
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
Nielada Historia dawnych banerów opowiedziana przez dziewczynę, która przyszła do radia z torbami

Nielada Historia dawnych banerów opowiedziana przez dziewczynę, która przyszła do radia z torbami

2019-12-07
w HOBBY
Share on FacebookShare on Twitter

– W studio pojawiła się Magda Jabłońska, dziewczyna która chodzi z torbami – rozmowę zaczyna zaczepnie, ale też z pełną życzliwością Włodek Raszkiewicz. Ten początek spotyka się z uśmiechem naszego gościa i pełną pasji opowieścią o tym, że torby, saszetki, kosmetyczki, piórniki szyte z banerów reklamowych, to coś więcej niż zwykłe przedmioty. Idzie za tym historia idei ekologicznej i biznesu społecznie zaangażowanego.

Magda Jabłońska założyła markę ZEROBAN i jak opowiada, szycie toreb z banerów jest naturalną konsekwencją jej drogi życiowej. Z wykształcenia filolożka języka francuskiego, przez 9 lat pracowała w Ambasadzie Republiki Francuskiej, gdzie zajmowała się ściganiem przestępczości zorganizowanej i walką z rynkiem podróbek. Potem przeszła do pracy w agencjach eventowych i współpracowała z wieloma markami jako specjalistka od wizerunku. Po 23 latach pracy w Warszawie wróciła do Gdańska i mówi, że zmęczyło ją funkcjonowanie w wielkim, korporacyjnym biznesie. Obecnie napęd do pracy daje jej tworzenie projektów społecznie zaangażowanych.

 
 
Magda Jabłońska w rozmowie z Włodkiem Raszkiewiczem (Fot. RG)

Magda założyła Fundację „Nielada Historia” i stworzyła wspierającą ją markę ZEROBAN. To marka produkująca gadżety z niepotrzebnych banerów w duchu zero waste. Projekt zakłada nie tylko upcykling zużytych banerów, ale też stworzenie miejsc pracy dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w ramach tzw. przedsiębiorstwa społecznego.

Idea, którą propaguje Magda Jabłońska jest ukryta już w samej nazwie marki. ZERO pochodzi od zero waste. BAN to skrót od słowa baner. ZEROBAN znaczy też – nikogo nie wykluczamy, nikogo nie „banujemy”.

TU ZNAJDZIESZ STRONĘ FUNDACJI NIELADA HISTORIA >>> KLIKNIJ  

Posłuchaj rozmowy z Magdą Jabłońską:
/audio/dok3/eko20191207.mp3

Włodzimierz Raszkiewicz
Tagi: ekologiastylstyl życiatrendyWłodzimierz Raszkiewicz

© 2025 Radio Gdańsk

Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
  • Purchase JNews
  • Pre-sale Question
  • Support Forum
  • Back to Landing Page

© 2025 Radio Gdańsk

-
00:00
00:00

Kolejka odtwarzania

Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00