PODCASTY Radio Gdańsk
  • KATEGORIE
    • GOSPODARKA
    • HOBBY
    • INNE / ARCHIWUM
    • KULTURA
    • LUDZIE
    • NAUKA I ZDROWIE
    • PUBLICYSTYKA
    • REGION
    • REPORTAŻ I DOKUMENT
    • SPORT
  • SERIE
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
  • KATEGORIE
    • GOSPODARKA
    • HOBBY
    • INNE / ARCHIWUM
    • KULTURA
    • LUDZIE
    • NAUKA I ZDROWIE
    • PUBLICYSTYKA
    • REGION
    • REPORTAŻ I DOKUMENT
    • SPORT
  • SERIE
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
PODCASTY Radio Gdańsk
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
Kto zbuduje okręty podwodne dla Polski? „Trzeba brać pod uwagę lokalny patriotyzm gospodarczy”

Kto zbuduje okręty podwodne dla Polski? „Trzeba brać pod uwagę lokalny patriotyzm gospodarczy”

2025-03-19
w GOSPODARKA
Odtwarzaj
Share on FacebookShare on Twitter

Siedem firm z Korei Południowej, Francji, Hiszpanii, Niemiec, Szwecji i Włoch złożyło oferty budowy okrętów podwodnych dla Marynarki Wojennej. Najciekawsze okazały się propozycje niemiecka, szwedzka i włoska. Propozycje oceniali goście Iwony Wysockiej w programie „Ludzie i Pieniądze”: dziennikarka Trójmiasto.pl Wioletta Kakowska Mehring, prezeska Deltamarin Jadwiga Sztelwander Zięba i Mateusz Kowalewski, redaktor naczelny portalu GospodarkaMorska.pl

– Warto poważnie wziąć pod uwagę firmę niemiecką, bo na kontraktach z Niemcami zarabia bardzo dużo polskich firm – przekonywała Jadwiga Sztelwander-Zięba, prezeska firmy Deltamarin. – To nie jest tak, że Niemcy żyją w odrębnej bańce industrialnej. Wszystkie duże projekty, które są realizowane w Niemczech, w jakimś stopniu angażują naszych dostawców – dodał.

– Polskie przedsiębiorstwa mają szanse na zaangażowanie także w różnych innych aspektach – wyjaśniła Wioletta Kakowska-Mehring, dziennikarka portalu Trójmiasto.pl. – Koncern niemiecki i szwedzki to nie tylko okręty podwodne, ale też inne projekty i to nie tylko zbrojeniowe – podkreślała.

– Wszystkie oferty trzeba brać pod uwagę, ale lokalny patriotyzm gospodarczy i biznesowy też trzeba brać pod uwagę – stwierdził Mateusz Kowalewski, redaktor naczelny portalu GospodarkaMorska.pl.  – Szwedzi i Niemcy to gospodarki, które bazują na dostawach z Polski – zaznaczył.

Jak mówią eksperci, przewagą Koreańczyków jest szybki czas realizacji i terminowość dostaw.

Posłuchaj audycji:

https://radiogdansk.pl/wp-content/uploads/2025/03/LiP19_03.mp3

 

mp

Tagi: audycje TLIwona WysockaJadwiga Sztelwander-ZiębaMarynarka WojennaMateusz Kowalewskiokręty podwodneWioletta Kakowska-Mehring

© 2025 Radio Gdańsk

Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
  • Purchase JNews
  • Pre-sale Question
  • Support Forum
  • Back to Landing Page

© 2025 Radio Gdańsk

-
00:00
00:00

Kolejka odtwarzania

Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00