PODCASTY Radio Gdańsk
  • KATEGORIE
    • GOSPODARKA
    • HOBBY
    • INNE / ARCHIWUM
    • KULTURA
    • LUDZIE
    • NAUKA I ZDROWIE
    • PUBLICYSTYKA
    • REGION
    • REPORTAŻ I DOKUMENT
    • SPORT
  • SERIE
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
  • KATEGORIE
    • GOSPODARKA
    • HOBBY
    • INNE / ARCHIWUM
    • KULTURA
    • LUDZIE
    • NAUKA I ZDROWIE
    • PUBLICYSTYKA
    • REGION
    • REPORTAŻ I DOKUMENT
    • SPORT
  • SERIE
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
PODCASTY Radio Gdańsk
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
Dostawca LNG zamawia własne gazowce i czeka na oferty. „Mamy do czynienia ze wzrostem popytu, więc rosną ceny budowy i czarterów”

Dostawca LNG zamawia własne gazowce i czeka na oferty. „Mamy do czynienia ze wzrostem popytu, więc rosną ceny budowy i czarterów”

2021-12-22
w GOSPODARKA
Share on FacebookShare on Twitter

Dostawca ciekłego gazu ziemnego (LNG) dla Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa postanowił zamówić sześć własnych gazowców. Firma czeka na oferty stoczni. Informacja zelektryzowała polskich obserwatorów rynku stoczniowego i handlu gazem. Na ten temat Iwona Wysocka rozmawiała z Przemysławem Myszką, redaktorem Baltic Transport Journal i Piotrem Stareńczakiem, redaktorem portalmorski.pl.

– Od jakiegoś czasu mamy do czynienia ze wzrostem popytu na gazowce, a w związku z tym rosną ceny ich budowy i czarterów. Gazowce LNG są najdroższymi statkami towarowymi na świecie. Ze względu na warunki rynkowe ich ceny ostatnio wzrosły. Stocznie proponują ceny w okolicach 200 milionów dolarów. Dodatkowe funkcje przesuwają tę cenę w okolice 225 milionów dolarów. W ostatnich latach ceny gazowców kształtowały się na poziomie około 180 milionów dolarów. To ciekawe w kontekście statków, które czarterować będzie PGNiG. Nie zdecydowało się ono na budowę własnych statków – mówił Piotr Stareńczak.

– Czarterowanie statków przez firmy to standard. Operowanie i zarządzanie flotą to złożony proces, gdzie know-how firmy transportowej potrafi zrobić różnicę. Na Bałtyku mamy szereg przykładów, gdzie firmy korzystają z takich rozwiązań, kiedy w przeszłości próbowały zarządzać własną flotą. Jako ciekawostkę można podać, że nawet wojsko korzysta z czarterów. W ramach zleceń dla wojska działały również firmy bałtyckie. Pytanie czy PGNiG miałoby zdolność zarządzania flotyllą nowych statków. Liczą się kadry, które będą w stanie wykorzystać ten tonaż – komentował Przemysław Myszka.

/audio/dok3/lip22122021.mp3

 

ua

Tagi: Iwona WysockaLudzie i PieniądzePGNIG Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictworynek

© 2025 Radio Gdańsk

Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
  • Purchase JNews
  • Pre-sale Question
  • Support Forum
  • Back to Landing Page

© 2025 Radio Gdańsk

-
00:00
00:00

Kolejka odtwarzania

Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00