PODCASTY Radio Gdańsk
  • KATEGORIE
    • GOSPODARKA
    • HOBBY
    • INNE / ARCHIWUM
    • KULTURA
    • LUDZIE
    • NAUKA I ZDROWIE
    • PUBLICYSTYKA
    • REGION
    • REPORTAŻ I DOKUMENT
    • SPORT
  • SERIE
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
  • KATEGORIE
    • GOSPODARKA
    • HOBBY
    • INNE / ARCHIWUM
    • KULTURA
    • LUDZIE
    • NAUKA I ZDROWIE
    • PUBLICYSTYKA
    • REGION
    • REPORTAŻ I DOKUMENT
    • SPORT
  • SERIE
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
PODCASTY Radio Gdańsk
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko

60 proc. pracowników banków przyznaje się do proponowania nieuczciwych ofert. „Pamiętajmy, że nie jesteśmy bezbronni”

2020-08-27
w GOSPODARKA
Share on FacebookShare on Twitter

Ponad połowa pracowników banków przyznała w anonimowym sondażu, że zdarzyło się im zaproponować klientom produkt, który nie był dla niego odpowiedni. Badanie przeprowadził bankier.pl. Motywacja takiego działania była prosta – chęć otrzymania premii i konieczność zrealizowania planów sprzedażowych. Jak się bronić przed wciskaniem konsumentom ryzykownych niepotrzebnych produktów finansowych? Gdzie się  podziała jakość obsługi  w tego typu firmach?

Między innymi o tym rozmawialiśmy w audycji Ludzie i Pieniądze. Gośćmi Iwony Wysockiej byli Joanna Staniszewska, prezes Youll.pl oraz Piotr Urbańczyk, prezes BEST TFI.

– To jest kwestia podstaw. Celem banków jest zarabianie pieniędzy, to ma przełożenie na system funkcjonowania. Wtórną kwestią jest klient, który ma być „dojną krową”. Niewiele bank obchodzi jego interes. Gdyby się okazało, że zmieniamy paradygmat i dodajemy do tego elementy, które zaczynają istnieć w gospodarkach wysokorozwiniętych, czyli tzw. dobrostan, dobrobyt. Chodzi o świadomość banków, że dobrobyt klienta, jest ich dobrobytem. Gdyby to zastosować, to najprawdopodobniej zmieniłyby się zasady wynagradzania – mówiła Joanna Staniszewska.

– 60 proc. robi duże wrażenie, ale to dotyczy długiego okresu. Z moich doświadczeń i doświadczeń moich znajomych wynika, że z „missellingiem” się nie spotykamy. On ma miejsce oczywiście, ale nie ma tak powszechnego charakteru, jak wynika z tych procentów. Pamiętajmy, że nie jesteśmy bez broni. Mamy dwa urzędy, do których proponuję się zwracać. Może nie działają bardzo sprawnie, ale są za to konsekwentne w swoich działaniach. Pierwszy to Urząd Rzecznika Finansowego, drugi to UOKiK – komentował Piotr Urbańczyk.

/audio/dok3/lip270820.mp3
Tagi: bankLudzie i Pieniądze

© 2025 Radio Gdańsk

Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
  • Purchase JNews
  • Pre-sale Question
  • Support Forum
  • Back to Landing Page

© 2025 Radio Gdańsk

-
00:00
00:00

Kolejka odtwarzania

Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00