PODCASTY Radio Gdańsk
  • KATEGORIE
    • GOSPODARKA
    • HOBBY
    • INNE / ARCHIWUM
    • KULTURA
    • LUDZIE
    • NAUKA I ZDROWIE
    • PUBLICYSTYKA
    • REGION
    • REPORTAŻ I DOKUMENT
    • SPORT
  • SERIE
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
  • KATEGORIE
    • GOSPODARKA
    • HOBBY
    • INNE / ARCHIWUM
    • KULTURA
    • LUDZIE
    • NAUKA I ZDROWIE
    • PUBLICYSTYKA
    • REGION
    • REPORTAŻ I DOKUMENT
    • SPORT
  • SERIE
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
PODCASTY Radio Gdańsk
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko

Czy duże jest piękne? Dla Gdańska tak. „To buduje naszą przewagę nad innymi portami”

2019-08-07
w GOSPODARKA
Share on FacebookShare on Twitter

W Europie widać tendencję do wprowadzenia do eksploatacji przez armatorów coraz większych kontenerowców. Jak twierdzą przedstawiciele branży portowej m.in. z Hamburga, to wymusza na operatorach portowych coraz większych stanowisk i pogłębianie kanałów torów podejściowych, co uderza w europejskich podatników.

– Czy faktycznie kontenerowce robią się coraz większe i jest to tak dotkliwy problem? – zapytał prowadzący audycję Artur Kiełbasiński.

– Jeszcze 10 lat temu kontenerowce mogły przewozić 8 tys. TEU (jednostka pojemności równoważna objętości kontenera o długości 20 stóp – przyp. red.), natomiast w tym miesiącu do Gdańska zawinie kontenerowiec, który ma 23 tys. kontenerów. To jest przykład, że dla niektórych decyzje, że statki są coraz większe, są bardzo dobre, a dla niektórych portów są złe. Dla Gdańska decyzje o tym, że są coraz większe statki budowane, są dobre. My nie musimy pogłębiać toru podejściowego. Te największe statki budują przewagę konkurencyjną Gdańska nad innymi portami – odpowiedział
Adam Żołnowski, wiceprezes DCT Gdańsk.

Największe kontenerowce mają 400 metrów długości, przypomniał Artur Kiełbasiński.

– Limitem nie jest długość, limitem jest zanurzenie, to jest 15-20 metrów, jeżeli chodzi o Cieśninę Duńską. Wszystko, co ma poniżej tego zanurzenia, wejdzie do Gdańska. I wcale się nie dziwię, że hamburski port tak mocno protestuje, bo to port typowo rzeczny i rzeczywiście tam tor podejściowy będzie naturalnym ograniczeniem. Cieszę się, że Gdańsk ma port otwarty, dla którego jedynym limitem jest zanurzenie w Cieśninie Duńskiej – powiedział Grzegorz Strzelczyk, prezes LOTOS Petrobaltic.

puch

/audio/dok3/lip_07082019.mp3
Tagi: GdańskLudzie i Pieniądzeportstatek

© 2025 Radio Gdańsk

Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
  • Purchase JNews
  • Pre-sale Question
  • Support Forum
  • Back to Landing Page

© 2025 Radio Gdańsk

-
00:00
00:00

Kolejka odtwarzania

Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00