PODCASTY Radio Gdańsk
  • KATEGORIE
    • GOSPODARKA
    • HOBBY
    • INNE / ARCHIWUM
    • KULTURA
    • LUDZIE
    • NAUKA I ZDROWIE
    • PUBLICYSTYKA
    • REGION
    • REPORTAŻ I DOKUMENT
    • SPORT
  • SERIE
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
  • KATEGORIE
    • GOSPODARKA
    • HOBBY
    • INNE / ARCHIWUM
    • KULTURA
    • LUDZIE
    • NAUKA I ZDROWIE
    • PUBLICYSTYKA
    • REGION
    • REPORTAŻ I DOKUMENT
    • SPORT
  • SERIE
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
PODCASTY Radio Gdańsk
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko

Jak się robi biznes z Niemcami? „To bardzo trudny klient. Nie sprzeda się byle czego”

2017-02-09
w GOSPODARKA
Share on FacebookShare on Twitter

Zachodni sąsiad to olbrzymi rynek, niełatwy dla polskich przedsiębiorców. Dla wielu, to marzenie się już spełniło. Do Niemiec trafia nawet jedna czwarta wywożonych z Polski towarów. O współpracy z Niemcami rozmawiali goście audycji Ludzie i Pieniądze.
Audycję prowadził Jacek Naliwajek. Jego gośćmi byli prof. Anna Zielińska-Głębocka – Uniwersytet Gdański;
Szczepan Sakowicz, Kainos Polska i Ryszard Trykosko, doradca Zarządu NDI.

WYMAGAJĄCY KLIENT

– Współpraca trwa od wielu lat i to nie od 1989 roku, ale dużo wcześniej. Poprzez kontrakty realizowało się wiele inwestycji. Tam pracowali nasi pracownicy. Kiedyś był to tylko eksport ludzi, a teraz działa tam już wiele polskich firm. Wiele jest tam już zarejestrowanych. Rynek jest bardzo trudny, a klient wymagający. Niemcom nie sprzeda się byle czego, trzeba dostosować jakość do oczekiwań – komentuje Ryszard Trykosko.

ŁAŃCUCHY WARTOŚCI

Profesor Zielińska-Głębocka zwraca uwagę na tzw. łańcuchy wartości. – To taki podział zadań między firmy z różnych krajów. W tym jesteśmy mocno zaawansowani. Na przykład importujemy część materiałów budowlanych, potem je przetwarzamy, a na końcu półprodukty lub gotowe wyroby sprzedajemy.

– Przede wszystkim u Niemców widać solidność i punktualność. Faktycznie tam jest przede wszystkim wartość, cena nie jest jedynym kryterium. Dobrej jakości usługi się liczą. Niemcy świetnie sobie radzą w globalnej ekonomii, ale jeśli chodzi o informatykę są nieco z tyłu. To szansa dla nas – dodaje Szczepan Sakowicz.

/audio/dok1/lip_09022017.mp3
mich
Tagi: biznesNiemcyprzedsiębiorcy

© 2025 Radio Gdańsk

Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
  • Purchase JNews
  • Pre-sale Question
  • Support Forum
  • Back to Landing Page

© 2025 Radio Gdańsk

-
00:00
00:00

Kolejka odtwarzania

Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00